Continue Suiker Analyse

Je suikerspiegel speelt een belangrijke rol in het succesvol afvallen of verbeteren van je
sportprestatie. Door je glucosegehalte in het bloed beter onder controle te krijgen, zal dit
leiden tot een lager gewicht, meer energie, betere sportprestatie en nog zoveel meer.
Dankzij de continue suikeranalyse is het mogelijk om dit zelf te monitoren.

Wat is de continue glucose monitoring?

Ik hoor je al denken, wat doet die sensor nu juist? Aan de hand van een glucose sensor
meten we op elk moment van de dag gedurende 14 dagen hoe jouw bloedsuikerwaarden
veranderen onder invloed van voeding, beweging, slaap, stress en meer. In combinatie met
een voedingsdagboek brengen we jouw suiker respons in kaart wat toelaat om een
gepersonaliseerd voedingsplan of trainingsschema op te stellen.

Hoe verlopen de sessies?

1) Intake consult: De sensor aanbrengen en installeren van de app. De eerste week
scan je de sensor om je bloedsuiker te meten & registreer je de voedingsinname en
bewegingsmomenten om je huidige levensstijl in kaart te brengen.


2) Tweede consult: Na 4- 7 dagen overlopen we samen de resultaten en bekijken we
wat er kan verbeteren op vlak van voeding en beweging. Met de aanbevelingen kan
je aan de slag. Pas de adviezen zo goed mogelijk toe en volg de vooruitgang in
real-time op, je zal zien dat je lichaam uiterst snel reageert.


3) Vervolgsessie: Op dag 14 evalueren we jouw gepersonaliseerd voedingsplan of
trainingsschema en bespreken de positieve impact van deze aanpassingen op jouw
bloedsuikerspiegel en gewicht. Indien nodig stellen we nog verder bij!

Wat kom je te weten dankzij de continue suikeranalyse?

- Wanneer en door welke voeding ga jij in vetopslag? Hoe kunnen we die vetopslag
verminderen?
- Kan mijn lichaam goed overweg met koolhydraten en suikers?
- Hoe reageer ik op voedingsmiddelen zoals rijst, brood, alcohol, frisdranken?
- Waardoor heb je last van energiedips, minder focus of een wazig gevoel in je hoofd?
Hoe kunnen we dit vermijden?
- Waarom heb je niet genoeg energie tijdens een sportsessie of herstel je niet snel
genoeg?
- Wat eet ik best voor en na het sporten?
- Waarom sta ik op met hoofdpijn of word ik ‘s nachts wakker? Waarom geraak ik niet
uitgerust?
- Wat eet ik best voor het slapengaan?
- Wat is de impact van stress op mijn lichaam en is dit één van de redenen waarom ik
bijkom?
- En zoveel meer!